luni , 21 august 2017
NEWS
Acasa » Infrastructura » Tăriceanu, Boc, Ungureanu şi Ponta preocupaţi de Mioveni…

Tăriceanu, Boc, Ungureanu şi Ponta preocupaţi de Mioveni…

dacia_dusterProducţia auto este principalul motor al creşterii exporturilor româneşti, contribuind decisiv la PIB, dar şi la consolidarea imaginii României pe plan extern, din ce în ce mai mulţi europeni având în garaj o maşină fiabilă „made in Romania”. Guvernele noastre nu au reuşit însă să creeze condiţii mai avantajoase pentru dezvoltarea acestei industirii. Pe termen mediu şi lung, lipsa conectării pe şosele de mare vieteză cu pieţele din sudul şi vestul Europei ar putea crea probleme producătorului auto de la Mioveni. Din păcate, guvernele Tăriceanu, Boc, Ungureanu şi Ponta au rămas indiferente la necesităţile de export ale fabricii auto argeşene.

După cum scrie ZF.ro, la mai puţin de un an de când Renault a decis mutarea a trei sferturi din producţia modelului Dacia Sandero de la Mioveni la Tanger în Maroc, francezii au în plan şi relocarea unei capacităţi de producţie de 25.000 de maşini Renault Symbol din România, la noua uzină din Oran, Algeria, deschisă la începutul acestei săptămâni.

„Uzina din Algeria va produce Renault Symbol pentru a răspunde cererii pieţei locale. Aceasta va însemna că producţia de Symbol pentru piaţa algeriană va trece treptat de la Mioveni la uzina din Oran. Uzina de la Mioveni va continua să livreze modelul Dacia Logan pentru piaţa algeriană. În România, la Mioveni se va produce în continuare modelul Renault Symbol pentru piaţa turcă“, au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare Renault România, conform  ZF.ro.

Dacă nu se găsesc soluţii rapide de construcţie a unei legături la nivel de autostradă între Piteşti şi Sibiu, competitivitatea fabricii Dacia din România în raport cu cele din Maroc şi Algeria ar putea să scadă simţitor, mai ales că pretenţiile salariale ale angajaţilor Dacia din România sunt din ce în ce mai mari. Este adevărat că nivelul de calificare al angajaţilor români este net superior nivelului din celelalte două fabrici competitoare pe acelaşi segment de producţie Renault, dar calificarea se dobândeşte în timp, iar pe termen mediu, nici măcar această calificare nu va mai fi un atu al Mioveniului… Să audă cine trebuie să audă.

Despre Cătălin Vasile

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.Campurile marcate sunt obligatorii *

*

*

Du-te sus