joi , 19 octombrie 2017
NEWS
Acasa » Economie » România creşte ca pol mondial IT

România creşte ca pol mondial IT

West-Gate, Sursa foto: green-report.ro

West-Gate, Sursa foto: green-report.ro

Numărul angajaţilor în industria IT creşte în fiecare an în România pe măsură ce companiile autohtone dar şi filialele marilor companii mondiale îşi măresc afacerile globale pe baza serviciilor prestate de la Bucureşti sau alte centre IT din ţară.

Unul din furnizorii globali de echipamente şi soft & servicii pentru operatorii de comunicaţii, compania suedeză Ericsson a anunţat că anul viitor îşi va majora numărul de angajaţi de la centrul global de servicii din Bucureşti cu cel puţin 30-40% de la aproximativ 1.900 în prezent, conform ZF.ro. „Vom continua să creştem, după ce în doi ani de zile echipa a crescut de peste două ori, de la 900 de oameni la 1.900. Probabil creşterea de anul viitor va fi de 30-40%“, a declarat Liam Coffey, directorul centrului de servicii globale (GSC) al Ericsson România în cadrul unei întâlniri cu media. În 2007, când Ericsson a deschis centrul de servicii din Bucureşti, cea mai optimistă cifră privind numărul total de angajaţi vehiculată de suedezi era de 600 de persoane. Compania are patru centre de servicii la nivel global: în România, Mexic, India şi China. „În prezent centrul din România oferă servicii pentru 34 de reţele de comunicaţii din Europa, Africa, Orientul Mijlociu şi America de Nord, care au 71 de milioane de clienţi“, a mai precizat Coffey. Directorul centrului de servicii globale (GSC) al Ericsson România a adăugat că în ultimii doi ani numărul de clienţi deserviţi de la Bucureşti s-a dublat, ceea ce a antrenat şi creşterea numărului de angajaţi. Inginerii români analizează datele primite live de la sistemele de IT de la cei 34 de operatori şi intervin pentru remedierea sau prevenirea problemelor. Giovanni Dalla-Vedova, Country Manager al Erics¬son România a precizat că „rolul inginerilor români este să analizeze datele şi să stabilească ce informaţii sunt relevante. Într-un anumit moment putem avea şi un milion de alerte de la senzori, dar niciuna să nu fie relevantă. Echipa de aici filtrează aceste date“.

De asemenea, conform estimărilor, piaţa de IT din România va creşte în acest an cu 9,1%, la 5,4 miliarde de lei, surclasând evoluţia din majoritatea ţărilor din regiune, avansul fiind susţinut de creşterea economică puternică şi de statutul de centru regional pentru profesionişti IT, potrivit Business Monitor International (BMI). În plus, potrivit aceluiaşi raport, continuarea investiţiilor în „infrastructura de telecomunicaţii este preconizată să accelereze procesul de poziţionare a României drept o piaţă importantă de outsourcing şi cloud computing”.

În prezent, absolvenţii români în domeniul IT sunt cei care găsesc în România oferte de locuri de muncă din ce în ce mai numeroase şi bine plătite fiind mai puţin predispuşi la căutarea unui loc de muncă în străinătate din moment ce pot găsi oportuniţăţi foarte bune pe plan local şi fără să trebuiască să renunţe la familie şi prieteni pentru a se stabili în altă ţară.
Sprijinirea dezvoltării investiţiilor masive în IT, dar şi alte domenii care necesită pregătire superioară, sănătate, educaţie, cercetare, ar putea contribui la diminuarea migraţiei forţei de muncă de înaltă calificare, forţă de muncă de la care se aşteaptă crearea pe termen mediu a unui avantaj competitiv pentru România în raport cu ţările din regiune.

Despre Alexandru Croitoru

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.Campurile marcate sunt obligatorii *

*

*

Du-te sus